ZANNI, LORENZO
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 12.425
NA - Nord America 6.697
AS - Asia 2.994
SA - Sud America 523
AF - Africa 128
OC - Oceania 46
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 10
Totale 22.823
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 6.623
IT - Italia 4.262
GB - Regno Unito 3.275
IE - Irlanda 1.276
CN - Cina 1.200
UA - Ucraina 736
SG - Singapore 695
SE - Svezia 691
FR - Francia 593
RU - Federazione Russa 475
BR - Brasile 451
DE - Germania 444
HK - Hong Kong 357
VN - Vietnam 225
FI - Finlandia 216
ES - Italia 151
KR - Corea 150
IN - India 76
CI - Costa d'Avorio 64
NL - Olanda 59
BE - Belgio 47
BD - Bangladesh 44
TR - Turchia 42
AU - Australia 40
CA - Canada 40
JP - Giappone 33
AR - Argentina 24
AT - Austria 24
EE - Estonia 23
ZA - Sudafrica 21
PL - Polonia 20
CH - Svizzera 17
ID - Indonesia 17
MX - Messico 16
PK - Pakistan 16
PT - Portogallo 16
IR - Iran 15
RO - Romania 15
IQ - Iraq 14
IL - Israele 12
TW - Taiwan 12
CZ - Repubblica Ceca 11
VE - Venezuela 11
CO - Colombia 10
EG - Egitto 10
EU - Europa 10
GR - Grecia 10
KZ - Kazakistan 10
UZ - Uzbekistan 10
AE - Emirati Arabi Uniti 9
JO - Giordania 9
PE - Perù 9
SA - Arabia Saudita 9
BA - Bosnia-Erzegovina 8
LT - Lituania 8
KG - Kirghizistan 7
MA - Marocco 7
PA - Panama 7
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 7
HR - Croazia 6
HU - Ungheria 6
KE - Kenya 6
NO - Norvegia 6
NZ - Nuova Zelanda 6
RS - Serbia 6
LV - Lettonia 5
PY - Paraguay 5
TH - Thailandia 5
TN - Tunisia 5
EC - Ecuador 4
ET - Etiopia 4
JM - Giamaica 4
LB - Libano 4
AZ - Azerbaigian 3
BG - Bulgaria 3
CL - Cile 3
CR - Costa Rica 3
DZ - Algeria 3
MY - Malesia 3
NG - Nigeria 3
PH - Filippine 3
UY - Uruguay 3
AL - Albania 2
BN - Brunei Darussalam 2
BO - Bolivia 2
CD - Congo 2
CY - Cipro 2
DK - Danimarca 2
GE - Georgia 2
IM - Isola di Man 2
PS - Palestinian Territory 2
QA - Qatar 2
SI - Slovenia 2
TT - Trinidad e Tobago 2
GH - Ghana 1
HN - Honduras 1
KH - Cambogia 1
LK - Sri Lanka 1
LY - Libia 1
MK - Macedonia 1
Totale 22.818
Città #
Southend 2.855
Dublin 1.251
Chandler 843
Siena 692
Jacksonville 611
Ashburn 595
Fairfield 529
Singapore 399
Beijing 382
Hong Kong 345
Florence 326
Wilmington 304
Santa Clara 297
Princeton 281
Milan 267
Rome 259
Woodbridge 256
Houston 246
Lancaster 230
Nanjing 214
Dong Ket 186
Ann Arbor 185
Seattle 168
Cambridge 166
Seoul 133
Boardman 111
Hefei 105
Helsinki 102
Rufina 98
San Mateo 97
Málaga 95
Nanchang 72
Abidjan 59
Naples 56
Arezzo 55
Moscow 55
Shenyang 48
Strasbourg 46
Council Bluffs 43
Dearborn 43
Sesto Fiorentino 40
Hebei 38
Shanghai 38
Los Angeles 37
Brussels 36
Bari 35
Menlo Park 35
Redwood City 34
Munich 32
San Diego 32
San Francisco 29
Tianjin 29
Verona 29
Parma 28
São Paulo 28
Bengaluru 27
Bologna 27
Changsha 27
Prato 27
Chiusi 26
Jiaxing 26
Borgo San Lorenzo 25
Düsseldorf 24
Guangzhou 24
Jinan 24
Kunming 24
Turin 24
Columbus 23
The Dalles 23
Padova 22
Pisa 22
Siano 22
Norwalk 21
Palermo 21
Genoa 20
Brescia 19
Melbourne 19
New York 19
Venezia 19
Anguillara Sabazia 18
Falls Church 18
Venice 18
Vienna 18
Zhengzhou 18
Catania 17
Napoli 17
Paris 17
Tallinn 17
Izmir 16
Fremont 15
Hangzhou 15
Montreal 15
Ningbo 15
Nuremberg 15
Washington 15
Belo Horizonte 14
Brasília 14
Frankfurt am Main 14
London 14
Madrid 14
Totale 14.494
Nome #
Modelli di business e sostenibilità: un’analisi nel settore vino italiano 497
Indagine sulle strategie di innovazione nel settore cosmetico in Italia 358
Does social media usage affect online purchasing intention for wine? The moderating role of subjective and objective knowledge 347
The virtuous cycle of stakeholder engagement in developing a sustainability culture: Salcheto winery 336
I nuovi imprenditori internazionali italiani. L'esperienza delle imprese nate globali e dell’imprenditoria etnica nei distretti industriali italiani 321
Social Capital and Innovation in a Life Science Cluster: The Role of Proximity and Family Involvement 289
Le Scienze della Vita in Toscana. Il governo istituzionale e imprenditoriale dei processi di sviluppo 262
Does being “greener” pay? Bridging the gap between “green” technology orientation and firms’ growth 247
One country, multiple country-related effects: An international comparative analysis among emerging countries on Italian fashion products 240
Distretti industriali e imprese artigiane tra continuità e cambiamento: i casi di Prato e di Empoli 238
I modelli di business e le implicazioni culturali della “rivoluzione 4.0”: primi spunti di riflessione 235
Marketing e Start-up (High-Tech): una rassegna della letteratura e possibile agenda di ricerca 233
The role of organizational capabilities in attaining corporate sustainability practices and economic performance: Evidence from Italian wine industry 228
Place branding-exploring knowledge and positioning choices across national boundaries: The case of an Italian superbrand wine 223
Firm capabilities, business model design and performance of SMEs 220
Le formule imprenditoriali nel settore moda: caratteri strutturali e strategie competitive delle imprese protagoniste 220
From firm’s brand identity to cluster’s brand identity. A web-based analysis on Tuscan wineries 217
Managing founder‑based brand identity during succession 217
Determinants of business model innovation: the role of proximity and technology adoption 217
Measuring the relationship between marketing assets, intellectual capital and firm performance 216
Chinese Immigrants Socio-Economic Enclave in an Italian Industrial District: the case of Prato 214
Consumer touch points and cognitive proximity. Missing from millennials 213
Il ruolo dei social media nel rapporto tra Millennials e sostenibilità ambientale del settore vitivinicolo 209
Distretti industriali e nuovi scenari competitivi: l’esperienza del distretto orafo aretino 209
From Individual Consumption to Venture Development: the Role of Domain Passion in the Videogame Industry 208
Branding your identity online! The importance of the family dimension for Italian family wine businesses’ foreign turnover 207
Does brand market value affect consumer perception of brand origin in the purchasing process? The case of Tuscan wines 206
Industria 4.0 nel settore pelle-cuoio-calzature: prime evidenze empiriche in Toscana 198
Business model shifts: a case study on firms that apply hightechnology to cultural goods 196
Strategie emergenti nel business vitivinicolo: un’analisi comparata tra Italia e Australia 195
Leading firms and wine clusters: understanding the evolution of the Tuscan wine industry through an international comparative analysis 194
L'impatto di Industria 4.0 nelle piccole e medie imprese toscane: primi risultati di ricerca 193
Managing resources and innovation inside the industry (Industrial) 4.0 Revolution: The role of Supply Chain 191
Le reti di impresa. Una guida operativa per l'avvio di partnership imprenditoriali 186
Analisi dei modelli di business e delle performance economiche 186
BUSINESS MODEL CHARACTERISTICS AND EVOLUTION: THE CASE OF HIGH-TECH FIRMS FOR CULTURAL GOODS 181
Millennial Generation and Environmental Sustainability: The Role of Social Media in the Consumer Purchasing Behavior for Wine 181
Social media e propensione all’acquisto on-line: il ruolo di moderazione della conoscenza 178
Consumer touch points e prossimità cognitiva: uno, nessuno e centomila millennials 175
Italian SME International Strategies: state of the art and some empirical evidences 174
Comportamenti di ricerca e innovazione nei distretti industriali: gli attori del cambiamento e l’accesso a “conoscenze distanti" 171
The role of actors in interactions between “innovation ecosystems”: drivers and implications 170
Imprenditorialità e territorio. Evoluzione dei modelli imprenditoriali e delle strategie di localizzazioen delle imprese industriali 163
I choose my business model! A cross-national analysis of business model choice in family firms 163
Modelli di business e strategie di marketing nelle medie imprese. La gestione della crisi tra continuità e cambiamento 161
Modelli imprenditoriali e strategie di marketing: Miniconf e Monnalisa 161
The impact of country image and country-of-origin on the willingness to pay a premium price for fashion products: a cross-national analysis on developing countries 160
Brand identity e comunicazione on-line. Un’analisi sulle imprese viti-vinicole toscane 159
Marketing in the Wine Business: Present Challenges and Future Developments 158
Turismo e vino: strategie emergenti tra logica di impresa e logica di territorio 157
I comportamenti imprenditoriali nel distretto aretino tra passato e futuro 157
Chinese Entrepreneurial Model: an empirical investigation on Prato Industrial District 156
Balancing business model design for manufacturers and subcontractors. The moderating role of family ownership 156
L'evoluzione 4.0 sotto il profilo settoriale e primi cenni sui rapporti di filiera 156
Il ruolo della variabile ecologico-ambientale nelle strategie di sviluppo delle imprese industriali: alcune riflessioni sulla realtà italiana 154
Knowledge and resource provision for managing family succession: evidences in Italian clusters 154
Country of origin, brand image and retail management for the exploitation of “Made in Italy” in China 152
Alta tecnologia e terziario avanzato: dinamiche evolutive dell’imprenditorialità in Toscana 149
Business Models and Sustainability: an analysis of value creation in Italian wineries 148
Characteristics and Business Models of the Italian Cosmetics Industry:An Exploratory Analysis 147
Obiettivi e struttura del rapporto 146
Le imprese dell'artigianato artistico e tradizionale in Toscana 144
Willingness to Pay for a Regional Wine Brand 144
L'evoluzione 4.0 sotto il profilo settoriale e primi cenni sui rapporti di filiera: Chimico-farmaceutico 144
LE GRANDI IMPRESE IN TOSCANA FRA LEADER LOCALI E GLOBAL PLAYER 143
Editorial: "Crises and resilience in family firms" 142
La gestione del patrimonio archeologico tra passato e futuro: la valutazione del "Progetto Etruschi" 142
Medium-size enterprises and Industrial Districts. An Exploratory Study 140
In or Out? Exploration Patterns and Innovation Performance in Family Firms from an Italian Life Science Cluster 140
Explaining firms’ performance through the resources and capabilities allocation in strategic groups: The Case of Italy’s Cosmetic Sector 140
The influence of online and offline brand trust on consumer buying intention 140
Exploring the attitude towards the adoption of a sustainable diet: a cross-country comparison 139
Il ruolo dei finanziamenti agevolati per lo sviluppo delle piccole e medie imprese. 138
The actors’ role in industrial districts facing the challenge of technologies 4.0 between absorption and dissemination 137
Going crazy for reviewing: The drivers spreading eWoM 137
No need to choose between innovation and internationalization: when pursuing two strategies at a time leads to firm superior performance 136
Pure or Hybrid? The impact of business model design on SMEs internationalization performance 136
Approaches of Italian Gold Firms to Marketing in the U.S.A. - A comparative study 135
Capacità interne, relazioni esterne e performance in un cluster emergente: un’analisi empirica nel settore Life Sciences 135
Dinamiche evolutive e implicazioni di policy a livello di distretti tecnologici regionali: Distretto tecnologico regionale Scienze della Vita 135
Online buying intentions of wine consumers: the role of knowledge and social media 132
Ehhancing Competitive Advantage Overtime – The Case of the Italian Fashion Industry 131
Italian and Indian gold and jewelry SMEs, marketing practices in the USA: a comparative case study 131
Le imprese farmaceutiche operanti in Toscana: caratteri strutturali e recenti dinamiche competitive 131
La globalizzazione come opportunità 131
Managing succession in family business: successful lessons from long lasting wineries in Tuscany 130
Inbound, Outbound or Coupled? When being a family firm leads to higher innovativeness 130
Consumer wine perceptions in the Brand Origin framework: the role of product market value 129
Enterprising families and distinctive familiness. Family business and transgenerational value creation in Tuscany 128
Moving from Typical Products to Food Related Services: the Slow Food Case as a New Business Paradigm 127
Vino, archeologia e territorio.: quale possibile strategia di valorizzazione economica? 127
Business Model Innovation: the role of internal and external drivers 127
Innovazione e conoscenza nelle imprese distrettuali: traiettorie evolutive del Made in Italy alla luce dell’esperienza aretina 126
Primo rapporto strutturale e congiunturale dell’Osservatorio Oro-Moda dell’Istituzione distretti industriali della Provincia di Arezzo 126
Scienza, imprese, territorio. Un'analisi degli attori e delle sinergie locali per lo sviluppo del distretto toscano delle scienze della vita 125
La transizione generazionale nelle imprese aretine 124
When speed counts, open innovation matters 124
Entrepreneurship and Technological Clusters: the influence of contextual factors on the birth and growth of new businesses 123
Alta tecnologia e terziario avanzato: una rappresentazione delle traiettorie evolutive neo-industriali delle imprese toscane 122
Managing organizational and brand identity in family firm: preliminary evidences from an italian case 122
Totale 17.746
Categoria #
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Totale 65.294


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/20213.101 137 271 45 225 308 288 106 414 406 290 265 346
2021/20222.669 151 199 204 273 195 101 125 160 150 321 233 557
2022/20233.284 219 222 375 440 298 583 76 331 344 177 139 80
2023/20242.799 109 103 193 253 143 506 695 200 28 157 171 241
2024/20254.292 199 291 371 271 432 216 119 228 341 227 499 1.098
2025/2026415 415 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 23.252