BONINI BALDINI, TIZIANO
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 8.857
NA - Nord America 4.290
AS - Asia 2.283
SA - Sud America 506
AF - Africa 150
OC - Oceania 52
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 4
Totale 16.142
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 4.207
IT - Italia 4.177
GB - Regno Unito 1.419
CN - Cina 723
RU - Federazione Russa 676
SG - Singapore 604
FR - Francia 514
IE - Irlanda 475
BR - Brasile 396
SE - Svezia 289
UA - Ucraina 249
HK - Hong Kong 228
DE - Germania 225
NL - Olanda 189
KR - Corea 151
FI - Finlandia 123
TR - Turchia 106
VN - Vietnam 105
ES - Italia 104
ID - Indonesia 88
BE - Belgio 83
IN - India 80
ZA - Sudafrica 65
PL - Polonia 57
CA - Canada 54
AU - Australia 46
PT - Portogallo 43
RO - Romania 41
AR - Argentina 37
DK - Danimarca 30
CH - Svizzera 28
JP - Giappone 26
PH - Filippine 26
AT - Austria 24
TW - Taiwan 24
CI - Costa d'Avorio 23
CL - Cile 22
MY - Malesia 21
CZ - Repubblica Ceca 20
EG - Egitto 19
MX - Messico 18
CO - Colombia 17
GR - Grecia 16
IR - Iran 15
SI - Slovenia 15
BD - Bangladesh 14
PE - Perù 12
UY - Uruguay 11
PK - Pakistan 10
NG - Nigeria 9
NO - Norvegia 9
IQ - Iraq 8
LK - Sri Lanka 8
BG - Bulgaria 7
GH - Ghana 7
HR - Croazia 7
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 7
KZ - Kazakistan 6
SA - Arabia Saudita 6
AE - Emirati Arabi Uniti 5
DZ - Algeria 5
EC - Ecuador 5
IL - Israele 5
LT - Lituania 5
LV - Lettonia 5
MA - Marocco 5
TN - Tunisia 5
VE - Venezuela 4
AL - Albania 3
AZ - Azerbaigian 3
CR - Costa Rica 3
CY - Cipro 3
EE - Estonia 3
EU - Europa 3
KE - Kenya 3
KH - Cambogia 3
LU - Lussemburgo 3
NP - Nepal 3
NZ - Nuova Zelanda 3
PG - Papua Nuova Guinea 3
RS - Serbia 3
BY - Bielorussia 2
CU - Cuba 2
JM - Giamaica 2
JO - Giordania 2
KG - Kirghizistan 2
LB - Libano 2
MD - Moldavia 2
MU - Mauritius 2
MZ - Mozambico 2
PY - Paraguay 2
SM - San Marino 2
TT - Trinidad e Tobago 2
TZ - Tanzania 2
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 1
AM - Armenia 1
AO - Angola 1
CG - Congo 1
ET - Etiopia 1
GD - Grenada 1
Totale 16.134
Città #
Southend 1.176
Dallas 940
Rome 608
Dublin 462
Milan 411
Singapore 315
Santa Clara 284
Chandler 272
Fairfield 237
Florence 234
Ashburn 211
Hong Kong 203
Beijing 201
Jacksonville 190
Moscow 175
Bologna 169
Siena 155
Seoul 147
Hefei 123
Woodbridge 117
Turin 115
Wilmington 108
Ann Arbor 107
Princeton 98
Seattle 93
Naples 90
Cambridge 83
Houston 72
Menlo Park 67
Dearborn 66
Los Angeles 64
Bari 60
Boardman 55
Nanjing 53
Helsinki 50
Brescia 48
Padova 44
Catania 40
Palermo 38
San Mateo 38
New York 37
Brussels 36
Redwood City 32
São Paulo 32
Council Bluffs 31
Izmir 31
Istanbul 28
Verona 28
Ho Chi Minh City 27
Amsterdam 26
Pisa 26
Buffalo 25
Johannesburg 25
Nanchang 25
Abidjan 23
Redondo Beach 23
Dong Ket 22
Melbourne 22
Blacksburg 21
Genoa 21
The Dalles 21
Venice 21
Paris 20
Warsaw 20
Belo Horizonte 19
Bengaluru 19
London 19
Cagliari 18
Munich 18
Parma 18
Berlin 17
Clifton 16
Hanoi 16
Modena 16
Shanghai 16
Toronto 16
Zhengzhou 16
Changsha 15
Livorno 15
Maipú 15
Shenyang 15
Tokyo 15
Chicago 14
Pordenone 14
Prato 14
Jinan 13
Ljubljana 13
Madrid 13
Salerno 13
San Diego 13
Washington 13
Bogotá 12
Bucharest 12
Cairo 12
Como 12
Jiaxing 12
Monza 12
Tianjin 12
Villiers-sur-Marne 12
Bergamo 11
Totale 9.168
Nome #
La Musica nell'era digitale 1.202
The ‘Second Age’ of Podcasting: reframing Podcasting as a New Digital Mass Medium 923
Come studiare la diversità culturale presente nelle piattaforme di streaming audiovisivo? Dalla diversità dei cataloghi online alla diversità «vernacolare» degli utenti di Netflix 624
Che cos'è un podcast 623
I media studies e la sfida dei cultural studies: direzioni e prospettive 525
“First Week Is Editorial, Second Week Is Algorithmic”: Platform Gatekeepers and the Platformization of Music Curation 475
La diffusione della musica pop nel sistema ibrido dei media: tra piattaforme digitali e broadcaster tradizionali 449
L’immaginazione sociologica e le conseguenze sociali del Covid-19 429
Podcasting as a hybrid cultural form between old and new media 387
Radio as a social media 369
Resistenza e solidarietà algoritmica nelle piattaforme digitali. Un’indagine etnografica dei gruppi di engagement su Instagram 352
Algorithms of Resistance: the everyday fight against platform power 343
Populismo all'italiana: cosa dicono, pensano e fanno i populisti in Italia 334
La società dei makers. La creatività dal fai da te al Web 2.0 327
Interfacing the space of flows and the space of places in the platform society: ten years of Airbnb in Florence 297
Hacking Public Service Media Funding: A Scenario for Rethinking the License Fee as a Form of Civic Crowdfunding 284
Platformed! How streaming, algorithms and Artificial Intelligence are shaping music cultures 283
Twitter or Radio Revolutions? The Central Role of Açık Radyo in the Gezi Protests of 2013 276
La radio digitale. Processi di innovazione, fallimenti e pratiche residuali 236
La Radio in Italia. Storia, mercati, formati, pubblici, tecnologie 233
Introduzione 228
Disconnessione digitale e resistenza tra i corrieri dell'industria del food delivery online 220
“Haptically Mediated” Radio Listening and its Commodification: The Remediation of Radio through Digital Mobile Devices 220
Understanding the value of networked publics in radio: employing digital methods and social network analysis to understand the Twitter publics of two Italian national radio stations 207
Cooperative affordances: how instant messaging apps afford learning, resistance and solidarity among food delivery workers 199
La serialità, dalla radio al podcasting 193
Valuing audience passions: From Smythe to Tarde 191
Doing radio in the age of Facebook 187
Radio formats and social media use in Europe - 28 case studies of public service practice 186
Algorithmic media in everyday life. An experience with auto-ethnographic student diaries. 184
Così lontano, così vicino. Tattiche mediali per abitare lo spazio 181
Crazy radio: the domestication of mental illness over the airwaves 179
Angèle Christin, Metrics at Work: Journalism and the Contested Meaning of Algorithms 178
Chimica della radio 171
No news from abroad: A comparative content analysis of news issues on Italian radio 168
Lavorare insieme: nuove forme di giornalismo partecipativo 164
Stampa, Radio (e Internet): come Lazarsfeld ci insegnò a non avere paura dei new media (e dei big data) 161
Hipster 158
Amnesia: narracion transmedial entre ficcion y realidad 157
The participatory turn in public service media 156
The new role of radio and its public in the age of social network sites 155
The emergence of algorithmic solidarity: unveiling mutual aid practices and resistance among Chinese delivery workers 153
The media as 'home-making' tools: Life story of a Filipino migrant in Milan 152
The Listener as producer: the rise of the networked listener 152
La lunga strada verso la maturità. Radio e production studies in Italia 149
Invisible workers in an invisible medium: an ethnographic approach to Italian Public and Private freelance radio producers 149
Introduzione. Studiare le culture della produzione 146
Blurring fiction with reality: the strange case of 'Amnesia', an Italian mockumentary 144
Amplification, evasion, hijacking: algorithms as repertoire for social movements and the struggle for visibility 142
Wu Ming e l'arte del campionamento. Bit Generation e cultura del remix 142
Public Service Media in the Age of Platformization of Culture and Society 141
On and off the air: Radio-listening experiences in the San Vittore prison 138
The revolution will not be televised. La rivoluzione raccontata via radio, da Parigi a Città del Messico 136
The field as a black box: ethnographic research in the age of platforms 135
Lo spettacolo radiofonico. Storia, generi, pubblico. 132
A convivial-agonistic framework to theorise public service media platforms and their governing systems 131
Sentirsi a casa ai tempi di Facebook 130
Il pubblico della radio: storia ed evoluzione 129
Furthering the agenda of algorithmic resistance: Integrating gender and decolonial perspectives 124
Making sense of the pandemic through data: the italian case 123
La radio di servizio pubblico 116
Invisible, solidary, unbranded and passionate: everyday life as a freelance and precarious worker in four Italian radio stations 113
‘Disconnecting from my smartphone is a privilege I do not have’: Mobile connection and disconnection practices among migrants and asylum seekers in three migrant reception centres of Sicily 112
«Ancora non ci ho capito niente di come funziona l’algoritmo»: la consapevolezza algoritmica degli host di Airbnb 111
Masters of brand: a study of social media workers in the Italian and Spanish radio industries 110
Twitter as a public service medium? A comparative content analysis of the use of Twitter by Radio RAI and RNE 107
“It was very hard for me to keep doing that job”: understanding troll farm’s working in the Arab world 87
Educare al pensiero critico della datificazione o apprendere le pratiche critiche della datificazione? Tre potenziali direzioni di ricerca a partire dal saggio di Teresa Numerico 76
Participatory design and critical media studies: a convivial conversation 69
“Il sonno è il mio peggior nemico”. Economia dell’attenzione e piattaforme di streaming audiovisivo 5
Totale 16.368
Categoria #
all - tutte 40.016
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Totale 40.016


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021832 0 0 0 0 0 144 77 176 94 128 130 83
2021/20221.007 66 102 85 189 75 46 44 41 62 77 81 139
2022/20231.378 69 115 153 169 117 206 41 107 148 59 81 113
2023/20242.381 149 81 176 174 193 284 380 187 59 189 244 265
2024/20254.300 159 222 351 281 456 332 241 390 483 274 483 628
2025/20263.765 456 758 1.028 621 763 139 0 0 0 0 0 0
Totale 16.368