Sfoglia per Autore  

Opzioni
Mostrati risultati da 1 a 20 di 158
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File Abstract
Coexistence and learning: The challenges and benefits of age diversity in the Eskola Txikiak 1-gen-2025 Ormazabal-Arizkorreta, Garazi; Karrera, Inaki; Arguiñano, Andoni; Romano, Alessandra -
Praticare l’intersezionalità: teorie, metodi e ricerche 1-gen-2025 De Vita, Luisa; Romano, Alessandra -
Le disabilità in azienda: prospettive trasformative per l’inclusione lavorativa 1-gen-2025 Romano, Alessandra -
Trasformare le pratiche di ricerca con studentesse/i con autismo. Il contributo delle metodologie marginali 1-gen-2025 Romano, Alessandra -
Promoting sustainable career development in inclusive education: a psychometric study of career maturity among students with Special Educational Needs 1-gen-2025 Gao, Fengzhan; Yang, Lan; Wong, Lawrence P. W.; Zhang, Qishuai; Sin, Kuen Fung; Romano, Alessandra -
Beyond the fascination of critical thinking: the contribution of post-critical pedagogy in transformative radicalization studies 1-gen-2025 Melacarne, Claudio; Fabbri, Loretta; Romano, Alessandra -
Career adaptability in special educational needs populations: a systematic review of the empirical evidence and emerging research directions 1-gen-2025 Li, Cheng; Yang, Lan; Sin, Kuen Fung; Gao, Fengzhan; Romano, Alessandra -
A look across the borders: Swiss vs. Italian future special education. Teachers' perspectives on inclusive education 1-gen-2025 Caroline Sahli, Lozano; Sergej, Wüthrich; Fabian, Setz; Romano, Alessandra; Petruccioli, Rubina -
Practicing embodied listening for transformation: the Transformative Listening Protocol 1-gen-2025 Romano, Alessandra; Kramlich Deborah, J.; Marsick, Victoria Jean; Cotter Zakrzewski, Tes; Anderson-Sathe, Laurie; Brunstein, Janette; Cunliff, Ed; Longmore, Anne-Liisa -
Per un’epistemologia pratica della progettazione inclusiva all’università. Una revisione sistematica della letteratura 1-gen-2024 Rossi, Sara; Gottardo, Giovanni; Romano, Alessandra -
Donne, disabilità e violenza. Sfide educative per la formazione e la ricerca nella prospettiva intersezionale 1-gen-2024 Romano, Alessandra; Taddei, Arianna -
Practicing cultural humility and transformative listening in dyads: creating educational possibilities for belonging and equity 1-gen-2024 Romano, Alessandra; Marsick, Victoria J.; Kramlich, Deborah J.; Zakrzewski, Tes; Anderson-Sathe, Laurie -
Unveiling and challenging the identity, formation, and evolution of Transformation Theory 1-gen-2024 Koulaouzides, George; Eschenbacher, Saskia; Romano, Alessandra; Soeiro, Dina -
The transformative journey of the doctoral program: multiple pathways to construct professional identity 1-gen-2024 Romano, Alessandra -
Measuring collective efficacy for inclusion in a global context 1-gen-2024 Sharma, Umesh; Loreman, Tim; May, Fiona; Romano, Alessandra; Sahli Lozano, Caroline; Avramidis, Elias; Woodcock, Stuart; Subban, Pearl; Kullmann, Harry -
How do attitudes and self-efficacy predict teachers’ intentions to use inclusive practices? A cross-national comparison between Canada, Germany, Greece, Italy, and Switzerland 1-gen-2024 Romano, Alessandra; Sahli Lozano, Caroline; Wüthrich, Sergej; Kullmann, Harry; Knickenberg, Margarita; Sharma, Umesh; Loreman, Tim; Avramidis, Elias; Woodcock, Stuart; Subban, Pearl -
Pratiche intersezionali nella ricerca scientifica 1-gen-2023 De Vita, Luisa; Romano, Alessandra -
Prospettive trasformative per lo sviluppo professionale degli insegnanti di sostegno: condizioni per apprendere dall'esperienza 1-gen-2023 Romano, Alessandra -
A transformative framework for faculty development in HEIs 1-gen-2023 Romano, Alessandra; Santaniello, Domenico -
Transformative inclusive learning in multi-diverse schools: an intersectionality-based approach 1-gen-2023 Romano, Alessandra -
Mostrati risultati da 1 a 20 di 158
Legenda icone

  •  file ad accesso aperto
  •  file disponibili sulla rete interna
  •  file disponibili agli utenti autorizzati
  •  file disponibili solo agli amministratori
  •  file sotto embargo
  •  nessun file disponibile