ROMANO, ALESSANDRA
ROMANO, ALESSANDRA
Dipartimento di Scienze Sociali, Politiche e Cognitive
"Chi apprende da chi”: genitori e apprendimenti inter- e trans-generazionali. Il caso del Villaggio dei Bambini “Aprito”.
2018-01-01 Romano, Alessandra; Giampaolo, Mario
"In continuo movimento": esperienze e prospettive di genitori con figli interessati da ADHD
2023-01-01 Bullegas, Daniele; Mura, Antonello; Romano, Alessandra
A look across the borders: Swiss vs. Italian future special education. Teachers' perspectives on inclusive education
2024-01-01 Caroline Sahli, Lozano; Sergej, Wüthrich; Fabian, Setz; Romano, Alessandra; Petruccioli, Rubina
A methodological framework to cultivate transformative learning in Faculty development
2023-01-01 Romano, Alessandra; Fabbri, Loretta
A Multilevel Approach to Recommend Working Paths in Industry 4.0
2020-01-01 De Santo, Massimo; Fabbri, Loretta; Mosca, Rosalba; Lombardi, Marco; Romano, Alessandra; Santaniello, Domenico
A practice-based view of transformative learning.: the case of a craft organisation
2022-01-01 Romano, Alessandra; Bracci, Francesca; Marsick, Victoria
A practice-based view of transformative learning: an exploratory study on the practical creativity
2022-01-01 Romano, Alessandra; Bracci, Francesca; Marsick, Victoria
A transformative framework for faculty development in HEIs
2023-01-01 Romano, Alessandra; Santaniello, Domenico
Apprendimento trasformativo, ricerca collaborativa e approccio practice-based. Una proposta per lo sviluppo professionale dell’insegnante
2021-01-01 Fabbri, Loretta; Bracci, Francesca; Romano, Alessandra
Approcci performativi per l’innovazione sociale. Il modello della Poti Academy
2020-01-01 Romano, Alessandra; Occhini, Laura
Approcci practice-based e collaborativi per il Faculty Development: esperienze in corso al Teaching and Learning Center dell’Università di Siena
2021-01-01 Romano, Alessandra
Approcci semplessi nella Ricerca Trasformativa. Contaminazioni in corso
2021-01-01 Romano, Alessandra
At the beginning was the decree. Towards a shared design process between insiders and outsiders In principio era il decreto. Verso una progettazione condivisa tra insider e outsider
2018-01-01 Fabbri, Loretta; Giampaolo, Mario; Romano, Alessandra
BEYOND THE IMAGINE: THE EXPERIENTIAL WORKSHOPS FOR PROMOTING REFLECTION ON GENDER ISSUES
2015-01-01 Strollo, M. R.; De Simone, M.; Romano, Alessandra
Chatbot in Industry 4.0: An Approach for Training New Employees
2020-01-01 Romano, Alessandra; Fabbri, Loretta; DE SANTO, Massimo; Colace, Francesco; Lombardi, Marco; Santaniello, Domenico
Cittadinanza attiva e università: percorsi di apprendimento per lo sviluppo delle competenze di pensiero critico-riflessivo
2022-01-01 Bianchi, Francesca; Fabbri, Loretta; Romano, Alessandra
Collaborative practices for inclusive perspectives and beliefs in preservice teachers. The case of the training course for teachers for special needs students
2019-01-01 Romano, Alessandra
Come co-progettare spazi per l’inclusione nei contesti dell’Higher Education. Uno studio di caso
2018-01-01 Romano, Alessandra; Orefice, Carlo
Competenze interculturali e processi trasformativi. La tecnica degli incidenti critici per esplorare le rappresentazioni degli insegnanti
2021-01-01 Romano, Alessandra; Bracci, Francesca
Competenze trasversali, innovazione didattica e presidi organizzativi (Cap. 4.)
2019-01-01 Fabbri, Loretta; Romano, Alessandra