The paper presents the results derived from a quantitative study involving university students. The aim is to explore how to foster quality education and reduce inequalities in the teaching and learning process, with particular attention to the multicultural dimension.
Nel contributo vengono presentati i risultati derivati da uno studio quantitativo che ha coinvolto studenti universitari. L'obiettivo è volto a esplorare come favorire una istruzione di qualità e ridurre le disuguaglianze nel processo di insegnamento e apprendimento, con particolare attenzione alla dimensione multiculturale.
Bosco, N., Orefice, C., Fabbri, L., Giampaolo, M. (2022). Fostering interculturally responsive educators for a sustainable society. EDUCATION SCIENCES & SOCIETY(2), 227-239 [10.3280/ess2-2022oa14768].
Fostering interculturally responsive educators for a sustainable society
Bosco, Nicolina;Orefice,Carlo
;Fabbri, Loretta;Giampaolo, Mario
2022-01-01
Abstract
The paper presents the results derived from a quantitative study involving university students. The aim is to explore how to foster quality education and reduce inequalities in the teaching and learning process, with particular attention to the multicultural dimension.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.
https://hdl.handle.net/11365/1218557