The article explores the most recent evolutions of the transformative learning theory. How and under what conditions individuals, groups and community may be supported in change and develop? Starting from an analysis of its original roots in emancipatory pedagogy, the contribution articulates an examination of the transformative methodologies useful to elicit the review of the taken for granted assumptions in individuals, groups and community.

Romano, A. (2021). Il potenziale emancipativo della ricerca trasformativa. CQIA RIVISTA, 34, 51-66.

Il potenziale emancipativo della ricerca trasformativa

ALESSANDRA ROMANO
2021-01-01

Abstract

The article explores the most recent evolutions of the transformative learning theory. How and under what conditions individuals, groups and community may be supported in change and develop? Starting from an analysis of its original roots in emancipatory pedagogy, the contribution articulates an examination of the transformative methodologies useful to elicit the review of the taken for granted assumptions in individuals, groups and community.
2021
Romano, A. (2021). Il potenziale emancipativo della ricerca trasformativa. CQIA RIVISTA, 34, 51-66.
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
document.pdf

accesso aperto

Descrizione: PDF EDITORIALE DEL VOLUME
Tipologia: PDF editoriale
Licenza: PUBBLICO - Pubblico con Copyright
Dimensione 224.06 kB
Formato Adobe PDF
224.06 kB Adobe PDF Visualizza/Apri

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11365/1147215