The aim of this paper is to analyze the notion of responsible consumer. It will be claimed that, generally, when speaking of responsible consumers, the responsibility one refers to represents a case of virtue, which consists in taking a moral duty seriously, and the connection of this responsibility with consumer information and education will be examined.

Lo scopo di questo articolo è analizzare la nozione di consumatore responsabile. Si sosterrà che, in generale, quando si parla di consumatore responsabile, la responsabilità a cui ci si riferisce rappresenta un caso di virtù, consistente nel prendere seriamente, nel corso della condotta descrivibile come consumo, un dovere morale, e sarà esaminata la connessione di questa responsabilità con l’informazione e l’educazione del consumatore.

Zambon, A. (2021). Il consumatore responsabile: un caso di virtù. MILAN LAW REVIEW, 2(1), 103-115.

Il consumatore responsabile: un caso di virtù

A. Zambon
2021-01-01

Abstract

The aim of this paper is to analyze the notion of responsible consumer. It will be claimed that, generally, when speaking of responsible consumers, the responsibility one refers to represents a case of virtue, which consists in taking a moral duty seriously, and the connection of this responsibility with consumer information and education will be examined.
2021
Zambon, A. (2021). Il consumatore responsabile: un caso di virtù. MILAN LAW REVIEW, 2(1), 103-115.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11365/1248244