Fifty years after its publication, Rodari’s Grammar of Fantasy, which has been used for decades as a repertoire of techniques for language play and narrative creation, can still contribute to revisiting the meaning and usefulness of literary analysis tools that are established in educational practice for text analysis practices but, as suggested in a chapter of the book, can be used to interpret children’s works.
A cinquant’anni dalla sua pubblicazione, Grammatica della fantasia di Rodari, usata per decenni come repertorio di tecniche per il gioco linguistico e per la creazione narrativa, può ancora oggi contribuire a rivisitare il senso e l’utilità degli strumenti di analisi letteraria che sono affermati nella pratica didattica per le pratiche di analisi del testo ma che, come suggerito in un capitolo del libro, possono essere usati per interpretare le opere dei bambini.
Giusti, S. (2023). Per una teoria letteraria a misura d’insegnante: Rodari, la creatività linguistica e l’interpretazione dei testi infantili. LLL, 19(42), 591-601 [10.19241/lll.v19i42.765].
Per una teoria letteraria a misura d’insegnante: Rodari, la creatività linguistica e l’interpretazione dei testi infantili
Giusti, Simone
2023-01-01
Abstract
Fifty years after its publication, Rodari’s Grammar of Fantasy, which has been used for decades as a repertoire of techniques for language play and narrative creation, can still contribute to revisiting the meaning and usefulness of literary analysis tools that are established in educational practice for text analysis practices but, as suggested in a chapter of the book, can be used to interpret children’s works.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.
https://hdl.handle.net/11365/1234374