Scientific research on reading narratives gives numerous evidence that supports the introduction of reading aloud in the school curricula as a proper educational practice. However, it is still necessary to identify the conditions required to make this practice effective. The study aims to describe at least one of these conditions: the professional profile of the teacher who i s reading aloud, his/her professional t raining and the teacher ’s competence required to carry out the reading aloud practice as an effective school activity through different school levels.
La ricerca scientifica sugli effetti della lettura delle narrative supporta con numerose evidenze l’introduzione della letteratura ad alta voce all’interno dei curricoli scolastici come una vera e propria pratica didattica, tuttavia rimane ancora molto da fare per individuare le condizioni necessarie a renderne efficace la pratica. Questo studio si propone di descrivere almeno una di queste condizioni: il profilo professionale del docente che legge ad alta voce, la sua formazione e le competenze che dovrebbe avere per poter attuare una didattica della lettura ad alta voce efficace nei diversi gradi scolastici.
Giusti, S., Martinčić, R. (2021). L’insegnante che legge ad alta voce: per una scuola più equa e inclusiva. LLL, 17(38), 410-419 [10.19241/lll.v17i38.614].
L’insegnante che legge ad alta voce: per una scuola più equa e inclusiva
Simone Giusti
Writing – Original Draft Preparation
;
2021-01-01
Abstract
Scientific research on reading narratives gives numerous evidence that supports the introduction of reading aloud in the school curricula as a proper educational practice. However, it is still necessary to identify the conditions required to make this practice effective. The study aims to describe at least one of these conditions: the professional profile of the teacher who i s reading aloud, his/her professional t raining and the teacher ’s competence required to carry out the reading aloud practice as an effective school activity through different school levels.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Giusti_Martinčić_L_insegnante_che_legge_ad_alta_voce_LLL_2021.pdf
accesso aperto
Tipologia:
PDF editoriale
Licenza:
Creative commons
Dimensione
316.8 kB
Formato
Adobe PDF
|
316.8 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.
https://hdl.handle.net/11365/1162394