CONTI, SERGIO
CONTI, SERGIO
Dipartimento di Scienze della Formazione, Scienze Umane e della Comunicazione Interculturale
Chengyu in Chinese language teaching: A preliminary analysis of Italian learners' data
2017-01-01 Conti, S.
Chengyu. Caratteristiche e apprendimento delle espressioni idiomatiche cinesi
2019-01-01 Conti, Sergio
Dialoghi sulla Cina
2020-01-01 Conti, Sergio; Negro, Gianluigi; Omodeo, Maria
Didattica delle lingue a distanza durante l’emergenza Covid-19: il quadro generale
2021-01-01 Conti, Sergio
Etymological elaboration in chéngyǔ 成语 teaching: the role of opacity, type of instruction, and competence level
2020-01-01 Conti, Sergio
Fraseologia in cinese. Verso una classificazione prototipica degli shuyu
2020-01-01 Conti, Sergio
How and how much? Vocabulary learning strategies and vocabulary size in CFL
2019-01-01 Romagnoli, Chiara; Conti, Sergio
Italian learners’ use of Chinese sentence‑final particles: marking interrogatives in a tandem-learning context
2021-01-01 Conti, Sergio
La formulaicità in cinese: tassonomie, funzioni e implicazioni per la didattica
2017-01-01 Conti, Sergio
La lingua cinese in Italia. Studi su didattica e acquisizione
2021-01-01 Romagnoli, Chiara; Conti, Sergio
Negotiation in Chinese as a foreign language: Italian learners’ signal strategies in a tandem-learning context
2021-01-01 Conti, Sergio
Ripensare l’insegnamento delle lingue straniere a partire dall’esperienza della didattica a distanza: introduzione al numero speciale
2021-01-01 Borro, Ilaria; Conti, Sergio; Fiorenza, Elisa
Situation-bound utterances in Chinese as a foreign language: the effectiveness of the identification task
2021-01-01 Conti, Sergio; Lepadat, Carmen
Situation-bound utterances in italiano e in cinese: un confronto tra parlanti nativi e apprendenti italofoni
2021-01-01 Conti, Sergio; Lepadat, Carmen
The role of register variation in Chinese idiom teaching: A preliminary survey study
2020-01-01 Conti, Sergio