The anthropological study of the Classical world, now widely established, deeply integrates with historical research. In the face of the new cultural context inaugurated by globalization and by the demise of cultural oppositions between East and West, strengthening the synergy between historical and anthropological perspective in research is important, while keeping the focus of attention on the path of tradition from ancient to modern days.

Guastella, G. (2011). Antropologia e tradizione classica in una prospettiva multiculturale. In Latinum est, et legitur …Prospettive, metodi, problemi dello studio dei testi latini (Atti del Convegno, Arcavacata di Rende 4-6 novembre 2009) (pp. 75-98). Amsterdam : Hakkert.

Antropologia e tradizione classica in una prospettiva multiculturale

GUASTELLA, GIOVANNI
2011-01-01

Abstract

The anthropological study of the Classical world, now widely established, deeply integrates with historical research. In the face of the new cultural context inaugurated by globalization and by the demise of cultural oppositions between East and West, strengthening the synergy between historical and anthropological perspective in research is important, while keeping the focus of attention on the path of tradition from ancient to modern days.
2011
9789025612757
Guastella, G. (2011). Antropologia e tradizione classica in una prospettiva multiculturale. In Latinum est, et legitur …Prospettive, metodi, problemi dello studio dei testi latini (Atti del Convegno, Arcavacata di Rende 4-6 novembre 2009) (pp. 75-98). Amsterdam : Hakkert.
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Guastella_Latinum est_estratto.pdf

non disponibili

Tipologia: Post-print
Licenza: NON PUBBLICO - Accesso privato/ristretto
Dimensione 298.69 kB
Formato Adobe PDF
298.69 kB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11365/35694
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo