Questo libro sottolinea l'importanza della relazione tra il lavoro scientifico e la cooperazione internazionale, interistituzionale e inter-associativa tra quattro OSS dell'agenda delle Nazioni Unite per lo sviluppo sostenibile 2030. Attraverso i contributi di ricerca resi possibili dai quattro OSS dell'agenda delle Nazioni Unite per lo sviluppo sostenibile 2030, questo libro riflette sulle strategie utili per superare l'attuale sviluppo insostenibile, al fine di promuovere - a diversi livelli - alternative fondamentali e fattibili, come riportato dalla 17 SDG. This book highlights the importance of the relationship between the scientific work and the international, inter–institutional and inter–associative cooperation between four SDGs of the United Nations 2030 Agenda for Sustainable Development. Through the research contributions enabled by the four SDGs of United Nations 2030 Agenda for Sustainable Development, this book reflects on the useful strategies to overcome the current unsustainable development, in order to promote – at different levels – fundamental and feasible alternatives, as reported by the 17 SDGs

Mancaniello, M.R. (2019). The right to education in every context of life: the school and the didactic innovation in adults penitentiary reality. In J.-E. Baños, C. Orefice, F. Bianchi, S. Costantini (a cura di), Good health, quality education, sustainable communities, human rights: the scientific contribution of Italian UNESCO Chairs and partners to SDGs 2030 (pp. 137-145). Firenze : Florence University Press [10.36253/978-88-6453-896-9].

The right to education in every context of life: the school and the didactic innovation in adults penitentiary reality

Mancaniello, Maria Rita
2019-01-01

Abstract

Questo libro sottolinea l'importanza della relazione tra il lavoro scientifico e la cooperazione internazionale, interistituzionale e inter-associativa tra quattro OSS dell'agenda delle Nazioni Unite per lo sviluppo sostenibile 2030. Attraverso i contributi di ricerca resi possibili dai quattro OSS dell'agenda delle Nazioni Unite per lo sviluppo sostenibile 2030, questo libro riflette sulle strategie utili per superare l'attuale sviluppo insostenibile, al fine di promuovere - a diversi livelli - alternative fondamentali e fattibili, come riportato dalla 17 SDG. This book highlights the importance of the relationship between the scientific work and the international, inter–institutional and inter–associative cooperation between four SDGs of the United Nations 2030 Agenda for Sustainable Development. Through the research contributions enabled by the four SDGs of United Nations 2030 Agenda for Sustainable Development, this book reflects on the useful strategies to overcome the current unsustainable development, in order to promote – at different levels – fundamental and feasible alternatives, as reported by the 17 SDGs
2019
978-88-6453-895-2
Mancaniello, M.R. (2019). The right to education in every context of life: the school and the didactic innovation in adults penitentiary reality. In J.-E. Baños, C. Orefice, F. Bianchi, S. Costantini (a cura di), Good health, quality education, sustainable communities, human rights: the scientific contribution of Italian UNESCO Chairs and partners to SDGs 2030 (pp. 137-145). Firenze : Florence University Press [10.36253/978-88-6453-896-9].
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Volume Pubblicato Goals Unesco (1).pdf

accesso aperto

Tipologia: PDF editoriale
Licenza: Creative commons
Dimensione 424.73 kB
Formato Adobe PDF
424.73 kB Adobe PDF Visualizza/Apri

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11365/1232505