Sfoglia per Autore
How Do Attitudes and Self-Efficacy Predict Teachers’ Intentions to Use Inclusive Practices? A Cross-National Comparison Between Canada, Germany, Greece, Italy, and Switzerland
2024-01-01 Romano, Alessandra; Caroline, SAHLI-LOZANO; Sergej, Wüthrich
Pratiche di progettazione didattica inclusiva e adattiva all’università: verso la costruzione di un repertorio metodologico
2023-01-01 Romano, Alessandra
Prospettive trasformative per lo sviluppo professionale degli insegnanti di sostegno: condizioni per apprendere dall'esperienza
2023-01-01 Romano, Alessandra
Didattica oltre l’emergenza: esperienze e proposte per coltivare l’innovazione all’università
2023-01-01 Romano, Alessandra
Ripensare l’insegnamento adattivo per l’inclusione in Higher education: un framework metodologico
2023-01-01 Ahedo Santisteban, Manu; Armakolas, Stefanos; Gössl, Alexandra; Karatrantou, Anthi; Oppl, Stefan; Panagiotakopoulos, Christos; Romano, Alessandra; Torres-Coronas, Teresa
Processi trasformativi e strategie di Disability management: esperienze di inclusione lavorativa
2023-01-01 Romano, Alessandra
Innovation as socially shared practice: the contribution of the Teaching and Learning Center
2023-01-01 Fabbri, Loretta; Rossi, Pier Giuseppe; Giannandrea, Lorella; Romano, Alessandra
Transformative inclusive learning in multi-diverse schools: an intersectionality-based approach
2023-01-01 Romano, Alessandra
"In continuo movimento": esperienze e prospettive di genitori con figli interessati da ADHD
2023-01-01 Bullegas, Daniele; Mura, Antonello; Romano, Alessandra
Pratiche per l’insegnamento adattivo nelle discipline STEAM: il Progetto T.E.S.T.
2023-01-01 Romano, Alessandra; Petruccioli, Rubina; Rossi, Sara; Bulletti, Francesca; Puglisi, Alessandro
A transformative framework for faculty development in HEIs
2023-01-01 Romano, Alessandra; Santaniello, Domenico
Measuring collective efficacy for inclusion in a global context
2023-01-01 Sharma, Umesh; Loreman, Tim; May, Fiona; Romano, Alessandra; Sahli Lozano, Caroline; Avramidis, Elias; Woodcock, Stuart; Subban, Pearl; Kullmann, Harry
A methodological framework to cultivate transformative learning in Faculty development
2023-01-01 Romano, Alessandra; Fabbri, Loretta
Transformative teaching in higher education
2022-01-01 Fabbri, Loretta; Romano, Alessandra
Introduzione [a Transformative teaching in higher education]
2022-01-01 Marsick, Victoria; Fabbri, Loretta; Romano, Alessandra
Multicultural health care, global mobility, situated transformations: towards a fluent borderless health care system
2022-01-01 Orefice, Carlo; Romano, Alessandra
A practice-based view of transformative learning.: the case of a craft organisation
2022-01-01 Romano, Alessandra; Bracci, Francesca; Marsick, Victoria
Cittadinanza attiva e università: percorsi di apprendimento per lo sviluppo delle competenze di pensiero critico-riflessivo
2022-01-01 Bianchi, Francesca; Fabbri, Loretta; Romano, Alessandra
Listening for transformation: discovering third space and connection using a listening protocol
2022-01-01 Romano, Alessandra; Anderson Sathe, Laurie; Cotter Zakrzewski, Tes; Longmore, Anne-Liisa; Kramlich, Deborah; Brunstein, Janette; Cunliff, Ed; Marsick, Victoria J.
Metodologie trasformative per lo sviluppo professionale dei docenti specializzati. Uno studio esplorativo
2022-01-01 Romano, Alessandra
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile