Sfoglia per Autore
Practicing embodied listening for transformation: the Transformative Listening Protocol
2024-01-01 Romano, Alessandra; Kramlich, Deborah J.; Marsick, Victoria; Cotter Zakrzewski, Tes; Anderson-Sathe, Laurie; Brunstein, Janette; Cunliff, Ed; Longmore, Anne-Liisa
The transformative journey of the doctoral program: multiple pathways to construct professional identity
2024-01-01 Romano, Alessandra
Per un’epistemologia pratica della progettazione inclusiva all’università. Una revisione sistematica della letteratura
2024-01-01 Rossi, Sara; Gottardo, Giovanni; Romano, Alessandra
Practicing cultural humility and transformative listening in dyads: creating educational possibilities for belonging and equity
2024-01-01 Romano, Alessandra; Marsick, Victoria J.; Kramlich, Deborah J.; Zakrzewski, Tes; Anderson-Sathe, Laurie
Unveiling and challenging the identity, formation, and evolution of Transformation Theory
2024-01-01 Koulaouzides, George; Eschenbacher, Saskia; Romano, Alessandra; Soeiro, Dina
How do attitudes and self-efficacy predict teachers’ intentions to use inclusive practices? A cross-national comparison between Canada, Germany, Greece, Italy, and Switzerland
2024-01-01 Romano, Alessandra; Sahli Lozano, Caroline; Wüthrich, Sergej; Kullmann, Harry; Knickenberg, Margarita; Sharma, Umesh; Loreman, Tim; Avramidis, Elias; Woodcock, Stuart; Subban, Pearl
Donne, disabilità e violenza. Sfide educative per la formazione e la ricerca nella prospettiva intersezionale
2024-01-01 Romano, Alessandra; Taddei, Arianna
A look across the borders: Swiss vs. Italian future special education. Teachers' perspectives on inclusive education
2024-01-01 Caroline Sahli, Lozano; Sergej, Wüthrich; Fabian, Setz; Romano, Alessandra; Petruccioli, Rubina
Pratiche intersezionali nella ricerca scientifica
2023-01-01 De Vita, Luisa; Romano, Alessandra
Didattica oltre l’emergenza: esperienze e proposte per coltivare l’innovazione all’università
2023-01-01 Romano, Alessandra
Ripensare l’insegnamento adattivo per l’inclusione in Higher education: un framework metodologico
2023-01-01 Ahedo Santisteban, Manu; Armakolas, Stefanos; Gössl, Alexandra; Karatrantou, Anthi; Oppl, Stefan; Panagiotakopoulos, Christos; Romano, Alessandra; Torres-Coronas, Teresa
Processi trasformativi e strategie di Disability management: esperienze di inclusione lavorativa
2023-01-01 Romano, Alessandra
Prospettive trasformative per lo sviluppo professionale degli insegnanti di sostegno: condizioni per apprendere dall'esperienza
2023-01-01 Romano, Alessandra
Transformative inclusive learning in multi-diverse schools: an intersectionality-based approach
2023-01-01 Romano, Alessandra
"In continuo movimento": esperienze e prospettive di genitori con figli interessati da ADHD
2023-01-01 Bullegas, Daniele; Mura, Antonello; Romano, Alessandra
A transformative framework for faculty development in HEIs
2023-01-01 Romano, Alessandra; Santaniello, Domenico
Innovation as socially shared practice: the contribution of the Teaching and Learning Center
2023-01-01 Fabbri, Loretta; Rossi, Pier Giuseppe; Giannandrea, Lorella; Romano, Alessandra
Pratiche per l’insegnamento adattivo nelle discipline STEAM: il Progetto T.E.S.T.
2023-01-01 Romano, Alessandra; Petruccioli, Rubina; Rossi, Sara; Bulletti, Francesca; Puglisi, Alessandro
Pratiche di progettazione didattica inclusiva e adattiva all’università: verso la costruzione di un repertorio metodologico
2023-01-01 Romano, Alessandra
Measuring collective efficacy for inclusion in a global context
2023-01-01 Sharma, Umesh; Loreman, Tim; May, Fiona; Romano, Alessandra; Sahli Lozano, Caroline; Avramidis, Elias; Woodcock, Stuart; Subban, Pearl; Kullmann, Harry
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile